Veelgestelde vragen bij Fientje & Co

Hier vind je antwoorden op veel gestelde vragen. Staat het antwoord op jouw vraag er hieronder niet bij, neem dan contact op. We helpen je graag!

Illustraties op maat

 

Kan ik de achterkant van de kaart laten bedrukken? 

Jazeker, bij Fientje & Co kun je de voorkant, achterkant en beide binnenkanten laten bedrukken.

Wat zijn de voordelen van Fientje & Co?  

Bij Fientje & Co houden we van kwaliteit en keuze. Hieronder onze voordelen op een rij.

- Op maandag t/m vrijdag voor 18:00 besteld, binnen 2-3 werkdagen verzonden

- 6 stevige papiersoorten van hoge kwaliteit en heel veel envelop kleuren

- Alle kanten bedrukt! Voorkant, achterkant en binnenkanten

- Unieke collectie kaarten met illustratoren die alleen voor ons werken

- Zelf jouw eigen kaarten maken en overal waar een computer staat versturen (dus ook in het buitenland!).

- Eigen collectie waar je jouw ontwerpen in kan bewaren.

Ik weet niet of het een jongetje of een meisje wordt?  
Kies dan twee kaartjes, de één voor als je een jongetje krijgt, de ander voor een meisje. Als je namelijk een persoonlijk account aanmaakt kun je verschillende kaartjes aanpassen en opslaan. Dus als je kindje geboren wordt, kun je op dat moment bepalen welk kaartje je daadwerkelijk wilt bestellen.
 
Hoe bepaal ik de kleuren van een kaartje?  

De kleuren van je beeldscherm geven slechts een indicatie van de kleur van het kaartje. Daarnaast is ook de keuze voor een papiersoort bepalend voor je kaart. Om zeker te zijn van de kleuren van je kaartje raden wij aan om altijd vooraf een proefdruk te bestellen. Je krijgt dan een echt kaartje, precies zoals het kaartje eruit kom te zien als je het straks gaat bestellen.

Ik wil graag mijn ontwerp of gekozen kaartje aanpassen maar het lukt me niet met de editor, wat moet ik doen?  

Wij helpen je graag met het aanpassen van jouw gekozen ontwerp. Stuur een mailtje naar ons en geef aan om welk kaartje het gaat en wat je graag veranderd wil hebben. We gaan dan voor je aan de slag.

Kan het logo van de kaart afgehaald worden? 

Het logo kan je laten verwijderen van je kaartje. De kosten daarvan zijn €20,00. Stuur ons even een berichtje via het contactformulier. Wij sturen je vervolgens een betaalverzoekje en na betaling halen we het logo van de kaarten af. Regel dit voordat je gaat bestellen, want na je bestelling gaan de kaarten meteen in productie en kunnen wij dit niet meer aanpassen voor je. Je krijgt altijd bericht van ons als het is verwijderd. Check het ook altijd nog even extra voordat je gaat bestellen of echt logo er echt vanaf is.

Kan ik ook een digitaal kaartje krijgen van ons kaartje? 

Ja hoor, dat is mogelijk. We sturen alleen een digitaal exemplaar nadat je een bestelling hebt gedaan van een pakket met minimaal 30 kaartjes. De kosten hiervoor zijn €10,00. Mocht je hiermee akkoord gaan, kan je ons een berichtje sturen met de vraag voor een digitaal bestand en jullie ordernummer. Wij maken het dan in orde voor je en sturen je een betaalverzoek.

Kan ik ook andere lettertypes kiezen?  

Je kunt een keuze maken uit de lettertypes die op de site geboden worden. Het is helaas niet mogelijk om andere lettertypes, die niet in onze editor staan, te gebruiken. Eventueel zou je eigen teksten met jouw opgemaakte lettertypes deze wel als (hoge resolutie) afbeeldingen in kunnen laden.

Ik heb zelf een leuke (clip-art) afbeelding gevonden. Kan ik die gebruiken?  

Je kunt eigen (gevonden) afbeeldingen uploaden bij het onderdeel afbeelding in de editor en plaatsen in je kaartje. Let er altijd wel even goed op dat je de afbeelding ook mag gebruiken. Fientje & Co is namelijk niet aansprakelijk als er een afbeelding gebruikt wordt waar andere mensen wellicht de rechten van bezitten. Dat risico is voor de gebruiker zelf. De afbeeldingen in onze editor zijn allemaal afgestemd met de ontwerpers ervan en kun je zonder problemen gebruiken.

Hoe lang blijven mijn kaartjes (ontwerpen) in mijn account staan?  

Jouw kaartjes blijven altijd in je account staan, zolang je het account bij Fientje & Co aanhoudt. Als je jouw account verwijdert, dan verwijder je hiermee al je gegevens, ook je ontwerpen en opgeslagen kaartjes worden verwijderd.

Ik heb mijn proefdruk niet opgeslagen/geen account aangemaakt. Hoe kan ik mijn proefdruk terugzien?  

Geen probleem! Als je een account aanmaakt en ons dan een seintje geeft, slaan wij de proefdruk erin op en sturen je dan een mail.

Zijn jullie kaarten duurzaam?  

Al onze kaarten worden gedrukt op FSC-gecertificeerd papier. Verder gebruiken we digitale drukpersen. Omdat we per bestelling precies het aantal produceren wat de klant via onze webshop bestelt, ontstaat nergens in het hele bestel- en leverproces onnodig afval. Het drukproces maakt gebruik van voor de mens volstrekt onschadelijke - dus 100% niet giftige droge inkt (toner), waarbij tijdens het drukproces bovendien niets verloren gaat. Het drukproces maakt geen gebruik van alcohol, oplosmiddelen, ontvlambare materialen of andere chemische stoffen die belastend voor het milieu en voor de mens kunnen zijn.

Ik heb eerder kaartjes bij Fientje en Co besteld, maar kan mijn account niet meer in. 

Dat kan kloppen! Sinds januari 2022 hebben we een totaal vernieuwde website gekregen en sinds mei is het niet meer mogelijk om je oude account in te zien. Voor de huidige site moet je een nieuw account aanmaken. Heb je vragen over een oud ontwerp, neem dan even contact met ons op.

 

Wat kosten kaartjes bij Fientje & Co?  

De prijs van jouw kaart(en) verschilt per soort kaart, het aantal en gekozen papiersoort. Hoe meer kaarten je bestelt in een keer, hoe scherper de prijs. Bij onze prijzen overzicht pagina kun je de precieze kosten voor de kaartjes bekijken. En als je een kaartje bekijkt die in je eigen account is opgeslagen kun je de prijs gelijk berekenen met de prijzencalculator.

De bezorgkosten in Nederland en België voor jouw bestelde kaarten zijn bij Fientje & Co €5,95. Een overzicht van al de kosten vind je hier! Je kunt ook je kaartjes rechtstreeks versturen naar één of meer adressen! Dan worden de kaartjes direct op de mat bezorgd bij familie en vrienden.

Is de prijs inclusief alles?  

Als je een bestelling plaatst bij Fientje & Co, dan zijn er geen onverwachte kosten:

- Alle prijzen zijn inclusief BTW.

- Er komen geen drukkosten meer bovenop de prijs

Wat kost een proefdruk?  

Voor je eerste proefdruk op standaard papier, betaal je de speciale prijs van maar €1,-! Je ontvangt dan direct een leuk pakket met o.a. een envelopje met al onze papiersoorten en envelopkleuren. Daarna betaal je de standaard kaartprijs. Voor folie en hout betaal je €2,50. Meer informatie vind je op deze pagina.

Kan ik korting krijgen?  

De prijs voor het drukwerk wordt bepaald aan de hand van stapelkorting (staffels), hierin is de korting al verwerkt. Hoe meer kaartjes je bestelt, hoe lager de prijs per stuk. Het formaat en de papiersoort zijn van invloed op de prijs. Bereken de prijs van jouw kaartje met onze prijzencalculator. We werken niet met kortingscodes, we hebben alleen wel eens een actie met een gratis proefdruk.

Kan ik een factuur krijgen op mijn bedrijf?  

Nee, dit kan niet. Wij zijn een bedrijf gespecialiseerd in geboortekaartjes en trouwkaarten en geen regulier drukwerk.

 

Tot hoe laat kan ik mijn kaarten bestellen? 

Op maandag t/m vrijdag voor 18:00 besteld, dezelfde dag in productie genomen. Je ontvangt je kaartjes in de meeste gevallen binnen 2-3 werkdagen. Folie kaarten en hout hebben een langere productietijd van 1 werkdag extra.

Ik woon in het buitenland. Kan ik dan ook bij Fientje & Co bestellen?  

Ja, dat kan uiteraard. Verzending buiten Nederland en België heeft een toeslag. Wil je jouw pakket in Noorwegen of Zwitserland laten bezorgen, neem dan even contact met ons op.

Ik heb een proefdruk besteld, hoe lang duurt het voordat ik deze ontvang?  

Heb je een proefdruk besteld? Bij het kaartje vind je ook een envelopje met onze papiersoorten en envelopkleuren. Zo kan je zelf even kijken welke envelop het mooiste past bij jullie kaart. De bezorging van een proefdruk duurt ongeveer 3-4 werkdagen, dit is ook afhankelijk van de papiersoort die je hebt gekozen. De foliekaarten, kaartjes op hout en kaarten met ronde hoeken kosten meer tijd om te drukken dan reguliere kaarten..

Ik heb een pakket kaartjes besteld, hoe lang is de levertijd?  

Bestaat je bestelling uit een pakket kaartjes of andere producten? De levertijd van pakketten met standaard kaartjes is 2-3 werkdagen. Voor kaarten met folie, hout, bijzondere vormen en kalkpapier moet je rekening houden met een levertijd van ongeveer 3-4 dagen.  Bij het bestelproces heb je de verzenddatum kunnen inzien. Nadat wij een pakket hebben verstuurd ontvang je nog een mail met de verzendgegevens van je bestelling. Handig om je pakket te kunnen volgen.

Ik heb naast kaartjes ook nog stickers of andere producten besteld. 

Heb je gekozen voor een raambord, tuinbord, adresstickers of kraambezoekboek? Hou er dan even rekening mee dat deze los van de kaartjes worden verstuurd. Ze worden gedrukt bij een andere drukkerij. Je ontvangt hier ook een verzendbericht van.

Ik heb een bestelling geplaatst maar wil graag nog iets wijzigen (papiersoort, aantal kaartjes, tekstfouten). Kan dat?  

Bestellingen die je plaatst, gaan direct in productie. We raden je aan om ons direct te mailen of bellen. Wij kijken dan voor je of je bestelling al in productie is, of dat we je bestelling nog kunnen annuleren, zodat je een nieuwe bestelling kunt doen. Maar in principe is het dus niet meer mogelijk om een bestelling te wijzigen.

Waar kan ik mijn opgeslagen kaarten terug vinden?  

Log eerst in op de website met je mailadres en wachtwoord. Ga daarna naar ACCOUNT en kies voor EIGEN COLLECTIE. Je ziet hier je opgeslagen kaarten staan. Klik op de kaart die je wilt bewerken en kies daarna voor BEWERKEN. Je bent dan weer in de kaartopmaker om aanpassingen te doen. Heb je de proefdruk niet opgeslagen? Neem dan even contact op met de klantenservice, zij zetten de proefdruk die je eerder hebt besteld dan in je account.

Ik heb een typefout op de kaart gemaakt, wat nu? 

Helaas zijn wij niet verantwoordelijk voor typfouten in de teksten. Check dus zelf vooraf goed de tekst en laat iemand even meekijken. We zijn ook niet verantwoordelijk voor andere fouten bij het bestellen zoals verkeerde formaten en dergelijke. Staat je kaartje klaar in je account, dan kan je ons ook altijd even vragen om het na te kijken en advies te vragen.

 

Betaal ik verzendkosten? 

De verzending voor Nederland en België kost €5,95. Voor verzending buiten Nederland en België geldt een toeslag. Wil je jouw kaartjes in Noorwegen of Zwitserland laten bezorgen? Neem dan even contact met ons op. Wil je jouw kaarten rechtstreeks laten verzenden aan allen familie en vrienden? Dat kan ook, lees meer hierover op de pagina verzendservice.

Kan ik mijn kaartjes rechtstreeks versturen naar familie en vrienden? 

Jazeker! Wij bieden een speciale direct verzendservice waar je zelf al jouw adressen kan toevoegen. - Kies bij het bestellen voor rechtstreeks verzenden. - Vul daarna al jouw adressen toe. Dit kun je handmatig doen of het is mogelijk met een Excel bestand meerdere adressen tegelijk te uploaden. Download het voorbeeld adressen Excel bestand hier.

Kan ik een deel van mijn kaartjes naar mijzelf en het andere deel rechtstreeks laten versturen? 

In dit geval adviseren wij 2 om bestellingen te plaatsen. Eén bestelling voor jezelf door PAKKET te kiezen in het bestelformulier. Bij tweede bestelling die je graag rechtstreeks naar vrienden en familie kies je voor RECHTSTREEKS VERZENDEN daarna kun je alle adressen invoeren of uploaden met een Excel bestand.

Vanaf welk aantal kaartjes wordt mijn bestelling pakketpost? 

Bestellingen vanaf 20 kaartjes of enveloppen worden als pakketpost verzonden. Indien er minder dan 20 kaartjes of enveloppen worden besteld dan worden deze met de reguliere post verstuurd als brievenbuspost. Hou er rekening mee dat reguliere brievenbuspost iets langer kan duren. Dit is afhankelijk van de bezorgmomenten, in Nederland van dinsdag t/m zaterdag, meestal binnen 48 uur. In Belgie wordt niet altijd op zaterdag bezorgd.

Mijn kaartjes zijn niet op tijd geleverd, wat nu? 

Voor de verzending maken wij gebruik van PostNL en DHL in Nederland en Bpost in België. Je vindt meer informatie over verzending op deze pagina. Als je jouw kaartjes op tijd besteld hebt, maar niet binnen de verwachte levertijd hebt ontvangen, laat dit ons direct weten via het contactformulier of bel ons. Wij gaan dan gelijk achter je pakketje aan om ervoor te zorgen dat je het alsnog zo snel mogelijk in huis hebt. Wij hebben geen enkele invloed op de bezorgdiensten, maar helpen je waarmee we kunnen.

Kan ik mijn bestelling retour sturen? 

Alle bestellingen op Fientje & Co zijn maatwerk, elk besteld kaartje wordt speciaal voor jou gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op onze bestellingen, je kunt je bestelling niet retour sturen. Fientje & Co garandeert echter een 100% klanttevredenheid op al haar diensten. Wij vinden het namelijk belangrijk dat jij als klant tevreden bent. Bekijk meer informatie over onze garantie.

Kan ik achteraf betalen? 

Ja, dat kan. Soms kan het voorkomen dat het niet lukt om met de reguliere online betaalmethodes te betalen. Neem dan contact met ons op, zodat wij achteraf een factuur kunnen sturen. Binnenkort stappen we over op een andere aanbieder van online betaalmethoden, waarbij ook voor de optie after pay gekozen kan worden. Wij kunnen geen facturen maken voor bedrijven, omdat onze kaarten uitsluitend voor de consumentenmarkt zijn.

Ik woon in België. Geldt daar een speciale levertijd voor? 

Ben je een klant uit België, dan zijn de levertijden voor proefdrukken net wat anders dan in Nederland.

Proefdrukjes en bestellingen met minder dan 20 kaartjes worden in België binnen 5 werkdagen geleverd. Wanneer je de bestelling op maandag t/m vrijdag en zondag voor 18.00 uur doet, worden de kaartjes dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. Dat houdt in dat we de bestelling aan PostNL geven. In België wordt dit overgedragen aan bpost die de bestelling binnen 7 werkdagen bij jou aflevert. Wij hebben hier helaas geen invloed op.

Bestellingen met meer dan 20 kaartjes Bestel je meer dan 20 kaartjes, dan gaat jouw bestelling met de pakketpost mee. Op maandag t/m vrijdag en zondag voor 18.00 uur besteld = dezelfde dag nog gedrukt en aan PostNL geleverd. PostNL draagt het pakket over aan bpost om het pakket bij jou af te leveren. Normaal gesproken wordt het pakketje op de eerstvolgende werkdag bezorgd. Zo kan je snel de kaarten aan je familie en vrienden sturen.

 

Kan ik mijn enveloppen vooraf bestellen? 

Dat kan! De enveloppen bestel je gemakkelijk vooraf via deze link. Heel handig, want dan heb je genoeg tijd om ze op je gemak te schrijven. We hebben keuze uit heel veel verschillende kleuren en formaten. Het is erg onrustig op in papierland, het kan daarom zijn dat een envelopkleur tijdelijk niet leverbaar is. Neem contact op met de klantenservice als je heir vragen over hebt.

Welke envelop zit er bij de kaart? 

Bij je proefdruk zit er 1 envelop bij in een kleur die je zelf kiest. Ook vind je bij de proefdruk een pakketje met onze verschillende papiersoorten en alle envelopkleuren. Het is geen verplichting om enveloppen bij je kaartjes te bestellen, maar wel erg handig natuurlijk. Ga je een pakket kaartjes bestellen, dan krijg je in het bestelproces vanzelf een blokje om je kleur envelop te kiezen. Wil je een andere kleur enveloppen dan de standaard kleuren, dan kan dat uiteraard. Neem daarvoor even contact met ons op via het contactformulier. Houd er wel rekening mee dat afwijkende wensen en kleuren vaak wel iets duurder zijn. Uiteraard informeren we je hierover vooraf.

 
Zijn postzegels bij de bestelling inbegrepen? 

Nee, die zijn niet inbegrepen. Je kunt bij het postkantoor postzegels of indien van toepassing speciale geboortezegels kopen. Deze hebben dezelfde prijs als een gewone postzegel maar zijn speciaal voor geboortekaartjes ontworpen.

Hoeveel postzegels moeten er op mijn kaartje? 

Voor deze vraag verwijzen we je door naar de website van PostNL: hier kun je precies zien hoeveel postzegels op je envelop moeten - dit is namelijk afhankelijk van het gewicht. Voor kaarten is dit eigenlijk altijd 1 zegel, tenzij je extra post toevoegt in de envelop. Let op: Voor post in België (Bpost) geldt dat vierkante kaartjes met 2 postzegels verstuurd moeten worden. Meer informatie op de bpost website. Belgisch vierkant: Speciaal voor België hebben wij het speciale Belgische kaartformaat, het formaat van 12x13,5. Deze is Bpost-vriendelijk waardoor je in principe maar 1 postzegel per envelop nodig hebt. Al onze kaart ontwerpen zijn om te zetten naar dit formaat. Neem contact op met de klantenservice als je hier hulp bij nodig hebt.

 
Kan ik ook bijpassende sluitstickers bestellen 

Jazeker, bij Fientje & Co hebben we een mooie collectie sluitstickers die je kunt gebruiken om de enveloppen dicht te plakken. We hebben stickers die mooi passen bij onze kaarten of zegels met folie. Zie je geen sticker die bij jullie kaartje past, dan ontwerpen wij er eentje en zetten we deze zonder extra kosten in je account.

Kan ik ook zelf een sticker ontwerpen? 

Sinds kort is het inderdaad mogelijk om onze stickers te bewerken of om zelf een stickers te ontwerpen. Het werkt precies op dezelfde manier als het ontwerpen van een kaartje. De stickers worden zijn leverbaar in verschillende formaten.

Kan je nog meer producten bestellen in de stijl van je geboortekaartje 

Ja dat kan! We hebben heel veel mooie producten bij je kaartje. Wat denk je van een raambord met het ontwerp van je eigen kaart? Ook is het mogelijk om raamstickers, tuinborden, geboortevlaggen en posters te bestellen. Bekijk hieralle verschillende producten.

Ik zie geen raambord van mijn kaartje, wat kan ik dan doen? 

Als je bijpassende producten wil in de stijl van je kaart, neem dan even contact met ons op. Wij zetten het raambord of de poster dan in je account zodat je het meteen kunt meebestellen als je de kaarten gaat regelen.

 
Hoe bestel je een geboortekaartje op maat? 

Je kunt alleen maatwerk illustraties aanvragen als je ook de kaartjes via onze website wil gaan bestellen. Stuur ons een aanvraag via de mail en je ontvangt van ons een documentje met meer info. We zitten tot en met de zomervakantie vol met maatwerk opdrachten. Lees hier meer informatie.

De illustratie is klaar, wat nu? 

Als de illustratie klaar is ontvang je een mailtje van Irene met de definitieve tekening. Zijn jullie hier tevreden mee, dan ontvang je een factuur. Na betaling zetten wij de tekening in jullie account op deze website. Je kunt er dan zelf een kaartje mee maken en een proefkaartje bestellen. De illustratie krijg je dus niet los toegestuurd.

Kan ik ook andere producten bestellen met deze illustratie? 

Jazeker, dat kan! Het is bijvoorbeeld erg leuk om de envelop in stijl af te sluiten met een bijpassende sticker. Laat ons dan even weten dat je er ook een sticker mee wil, dan plaatsen we die in je account en kan je ze zelf eenvoudig mee bestellen. Dit geldt natuurlijk ook voor raamborden, tuinborden en posters.

Kunnen jullie ook helpen om een kaartje te ontwerpen wat bij ons gezin past? 

De agenda voor maatwerk zit altijd heel vol, dus misschien is er geen ruimte meer voor je. Maar we hebben inmiddels zoveel tekeningen op de site staan, dat ik je altijd even kan helpen om een kaartje samen te stellen. Stuur dan even een foto van je gezin, dan kijk ik welke illustraties hier het beste bij passen. Maar ook voor andere ontwerpvragen kan je altijd bij ons terecht. Ik help je graag mee om zo, samen met jullie, een uniek kaartje te maken.

 

Wie ontwerpt alle kaartjes?